X
تبلیغات
جشنامه

Ferrari FF

یکی از معتبر ترین و اصلی ترین خودرو های GT در خط تولید فراری ، مدل 612 اسکالیتی است که برای نخستین بار در سال 2004 تولید شد . مشخصه این کلاس فراری ، قابلیت طی مسافت های طولانی با 2+2 صندلی و پیشرانه V12 است . اما دیگر دوران فراری 612 به سر رسیده و نوبت عضو جدید این خانواده است تا با طراحی و مشخصات خاص و جدید معرفی شود . خودرو مفهومی فراری FF ، جایگزین 612 افسانه ای .  

اگر فکر می کنید این فراری تنها یک خودرو با ظاهری در جلو شبیه فراری 458 ایتالیا و در عقب با استفاده از طراحی Shooting-brake است که در دیگر بخش ها همانند فراری های دیگر است کاملا در اشتباهید . فراری FF قدرتمند ترین فراری 4 نفره است که توسط فراری برای نخستین بار به سیستم چهر چرخ فعال FWD مجهز شده است . نام این خودرو از حروف اول کلمان Four wheel Drive و Four Seats برگرفته شده است .

طراحی پینین فارینا در فراری FF ، یک نوآوری در گروه خودر وهای فراری نیست بلکه استفاده از طرحی بین یک خودرو کوپه و استیشن در خودرویی همچون فراری 250 دیده شده بود . وقفتیدر حال مطالعه مشخصات این خودرو بودم ، فردی نظر جالبی در مورد طراحی FF داده بود : FF فرزند پورشه پانامرا و فراری 612 اسکالیتی است که در نمای جلو به عموی جوانش فراری 458 و در عقب به فراری 599GTB رفته .

به هر حال در کل طراحی خاص بخش انتهایی خودرو که به Shooting-Brake شهرت دارد ، آن را از دیگر طراحی های فراری متفاوت می سازد .

تصاویری از داخل این خودرو منتشر نشده اما مطالب منتشر شده حاکی از آن است که فضای بار این GT از 450 لیتر تا 800 لیتر با توجه به قابلیت خواباندن صندلی های عقب متغیر است .

4907 متر طول ، 1953 میلیمتر عرض و 1379 میلیمتر ارتفاع ، مشخصات ظاهری فراری FF هستند .

مشخصات فنی :

فراری FF از نسل جدید پیرانه های 12 سیلندر با آرایش V شکل کمپانی فراری بهره می برد . این پیشرانه 6.3 لیتری ( 6262 سی سی ) توانایی دستیابی به 650 اسب بخار قدرت در دور 8000 و حداکثر گشتاور 683 نیوتون متر را در دور 6000 دارد . وزن این خودرو 1790 کیلوگرم است و نحوه تقسیم وزن روی خودرو به صورت 47 درصد به جلو و 53 درصد به عقب است .

فراری FF همچون فراری 458 و کالیفرنیا از سیستم گیربکس دو کلاچه نیمه اتوماتیک 7 دنده استفاده می کند و به وسیله این گیربکس F1 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 335 کیلومتر در ساعت را داراست و همچنین صفر تا صد کیلومتر را در 3.7 ثانیه می پیماید .

سیستم 4RM (چهار چرخ فعال) ، حدود 50 درصد سبک تر از سیستم های رایج 4WD است که خود در کارایی خودرو نقش اساسی ایفا می کند . فراری به کمک سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو و همچنین سیستم پیش بینی کننده و هوشمند توزیع گشتاور بین چرخ ها بر اساس نیاز ، رانندگی به سبک جدیدی را در بین طرفداران خودرو های اسپورت پایه گذاری خواهد کرد .

فراری در بخش سیستم تعلیق از جدید ترین نسل سیستم SCM3 جاذب شوک با استفاده از میدان مغناطیسی متغیر و همچنین در بخش ترمز از دیسک های کربن-سرامیکی کمپانی معتبر برمبو استفاده کرده است .

مصرف ترکیبی محصول جدید فراری 15.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده که عدد عجیب و غریبی برای یک پیشرانه 12 سیلندر نیست . همچنین میزان آلاینده های خروجی فراری FF 360 گرم در کیلومتر اعلام شده است .

فراری هنوز قیمتی برای محصول جدیدش اعلام نکرده و برای مشاهده تصاویر و مشخصات جدید از این خودرو باید تا نمایشگاه 2011 ژنو منتظر بمانیم .